تحقیق اعتیاد و مواد مخدر
نوشته شده توسط : زپو

 تحقیق اعتیاد و مواد مخدر


عنوان تحقیق: اعتیاد و مواد مخدر

فرمت فایل:word ( قابل ویرایش)

تعداد صفحات:29


مقدمه و فهرست مطالب تحقیق اعتیاد و مواد مخدر را در قسمت پایین می توانید مشاهده کنید.

 


مقدمه :

اعتیاد به مواد مخدر پدیده ای جدید و خاص زندگی مدرن است . چرا که مصرف مواد مخدر اگر هم در گذشته وجود داشته به عنوان اعتیاد شناخته نمی شد . اما با گسترش فرهنگ مدرن،  ارزش ها و هنجارهای مدرن نیز رواج یافته و کنش ها و رفتارهایی چون اعتیاد به مواد مخدر متعارض با هنجارها تلقی شده و جامعه شناسی نیز که وظیفه شناخت تاثیرات این هنجارها را دارد ، این انحرافات را مورد پژوهش قرار داده و به تبیین علل و عوامل و پیامدهای این انحرافات می پردازد . جدا از این مسئله ، اعتیاد پدیده ای آشنا برای هر ایرانی است روزانه  2000 کیلو از انواع موادمخدر درکشور ما مصرف می شود و سالانه 120 تن از این مواد در کشور کشف و ضبط می شود .

اعتیاد در بین همه ی گروه های انسانی جامعه دیده می شود و افراد و جوانان بسیاری برای کسب درآمد به تجارت مواد مخدر می پردازند و باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر درآمدهای هنگفتی از این زمینه کسب می کنند که طی گزارشی ، سالانه 600 میلیارد دلار سود تجارت مواد مخدر است . بنابراین اعتیاد به مواد مخدر از مسائل و معضلات اجتماعی  عصر حاضر است . فرد معتاد به علت اینکه پافراتر از هنجارها و ارزش های اجتماعی گذاشته منحرف تلقی می شود . او بیماری فردی و روانی ندارد ، مجرم هم نیست . وی بیماری است که معلول شرایط اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی است و منحرفی  است که مسیر انحرافی اش ، او را به دیگر انحرافات  نیز سوق می دهد . درجامعه ای مانند ایران اعتیاد از مرز مسئله و پدیده اجتماعی گذشته و تنها نباید به  عنوان یک انحراف تلقی شود اعتیاد بحرانی اجتماعی نیز هست که اگر به آن رسیدگی نشود انواع و اقسام انحرافات ، بیماری ها و مشکلات اجتماعی را در آینده ای نزدیک به دنبال خواهد داشت .

 


فهرست مطالب :مقدمهچکیدهتعریف و تاریخچه مواد مخدرتعریف اعتیادمراحل اعتیادعوامل زمینه ساز اعتیادعلت استفاده از مواد مخدرانواع مواد اعتیاد آورعلائم اعتیادآثار و عوارض اعتیادتاثیر مخدر ها بر رفتار جنسیاعتیاد در زناناعتیاد در ایرانخسارات نامحدود اعتیادآسیب های اجتماعی و اعتیادقاچاق مواد مخدربسترهای گرایش به قاچاق مواد مخدرپیش گیری از اعتیادسیاست های کلی مبارزه با مواد مخدروظایفروش های ترک اعتیادآشنایی با برخی از مواد مخدر و زیان های آناستفتائات مرکز مطالعات ، تحقیقات و آموزش از علماپی نوشت هافهرست منابع


هم اکنون می توانید تحقیق اعتیاد و مواد مخدر را به قیمت 6000 تومان از سایت آسمان فایل دانلود نمایید.


خرید و دانلود  تحقیق اعتیاد و مواد مخدر






:: برچسب‌ها: اعتیاد و مواد مخدر , اعتیاد , مواد مخدر , دانلود تحقیق اعتیاد و مواد مخدر ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: